Espainian:
Espainiako Hezkuntza Sistema, Espainiako Hezkuntza Lege Organikoak finkatzen du. Boletin honetan zehazten den bezala, nazio honetako hezkuntza sistema: etapa, ziklo eta kurtsotan banatuta dago.
Banaketa hau, Konstituzioarekin bat datozen zehaztapenik bat dator eta hezkuntza eskumenen banaketa administrazioko erakundeen gain dago. Hortaz, administrazioak hezkuntza maila ezberdinak erregulatzeko, eskuratzeko baldintzak ezartzeko eta bidaltze eta homologazio prozesurako eskumena dauka.
Lege honi hezkuntza arloan Curriculum-a deritzo. Hezkuntza Curriculum-ean, hezkuntza motak azaltzen dira. Hiru mota nagusi aurkitzen dira: Haur Hezkuntza, Oinarrizko Hezkuntza eta Batxilergoa. Era berean, Hezkuntza Bereziak, Erregimen bereziko Hezkuntza eta Goi Mailako Hezkuntza zehazten dira.
Ekuadorren:
Nazioko hezkuntza sistemaren arduraduna
eta zuzendaria hezkuntza eta kultura ministerioa da. Eta Hezkuntza Lege
Orokorrak zehazten duenaren arabera funtzionatzen du.
Ekuadorren:
Ekuatoreko hezkuntza sistema elkartasun,
jarraitasun, sekuentziazio, malgutasun eta iraunkortasun printzipioek zuzentzen
dute. Halaber, herrialdearen beharrei
erantzuteko orientazio demokratikoa, humanistikoa, aztertzailea, zientifikoa
eta teknikoa finkatzen du.

Hezkuntza legeak zehazten duen bezala, Nazioko
Hezkuntza Sistema eta Unibertsitatekoa bakarra da.
Nazioarteko Hezkuntza Sistema bi azpisistematan
banatzen da: eskolatua eta ez eskolatuan.
Eskolatua, legeak zehazten dituen kokapenetan eta
araudi orokor eta zehatzetan irakasten da. Hau da, Hezkuntza Erregular
Hispanikoa eta Indigena, Hezkuntza Konpentsatzailea eta Hezkuntza Berezia
hartzen ditu barne.
Hezkuntza ez eskolatua, berriz, hezkuntza
instituzioetatik kanpo eta curriculum akademikoarekin zerikusia duten aurreko baldintzarik
gabekoa da. Era honetan, pertsonak edozein adinean formazioa jasotzea eta garatzea
posible egiten du.
Plan honen helburua, heziketa-sistema ekuadortarra
eratzea da. Lortu nahi dena, nazioaren garapena eta herriaren errealitate ekonomiko
sozial eta kulturalera ezagutzea da. Beste helburu bat, hiritar kritikoa heztea
da, heziketa zientifiko eta teknologiko egokia eta lan emankorra sortzeko
ahalmena daukana.
No hay comentarios:
Publicar un comentario